Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Jeg beklager hvis jeg la en erkjennelse i statsministerens munn, men det er jo slik at første setning i mandatet til skattekommisjonen er at kommisjonen skal fremme forslag som bidrar til å gjøre norsk næringsliv konkurransedyktig. Da ligger det iallfall i den setningen en erkjennelse av at det ikke er det i dag, og Arbeiderpartiet står jo bak kommisjonens mandat. Jeg er glad for at statsministeren er opptatt av at vi skal ha et skattesystem som oppmuntrer til investeringer, og som gjør det lønnsomt å jobbe. Det er to viktige grunnpilarer også for Høyre når vi går inn i arbeidet med et skatteforlik. Mitt spørsmål til statsministeren er likevel: Mener statsministeren at dagens skattesystem er konkurransedyktig for norsk næringsliv? Det er et ja- eller nei-spørsmål.
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
