Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 10. jun 2026

SakInnstilling fra næringskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Geir Pollestad, Erling Sande og Bent-Joacim Bentzen om videreføring av Innovasjon Norges desentraliserte struktur (Innst. 424 S (2025–2026), jf. Dokument 8:267 S (2025–2026))
Innlegget
Som det er sagt, har vi satt i gang et større arbeid med hele virkemiddelapparatet. Det går vi igjennom for å sikre at hver og en krone vi bruker av fellesskapets midler, blir brukt riktig på de riktige tingene. Vi skal ha folk og kontorer rundt om i landet, og vi skal ha kompetanse som kan hele landet. Jeg tror representanten også vet at det ikke er en statsråd som styrer selskapet. Vi er eier i selskapet, vi gir et oppdragsbrev til selskapet, og jeg venter at også Innovasjon Norge bruker pengene som de får, til det oppdraget som blir gitt, og at man bruker pengene mest mulig effektivt for å nå målene i oppdraget som de får.
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat