Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 14. jan 2025

Innlegget
Da Stortinget besluttet å be om en sånn årlig melding, understreket man at man ønsket å få den i vårsesjonen, og det har vi jo tenkt og lagt opp til. Dog sa den samme komiteen – og Stortingets behandling – at man for året 2025 ba om at vi skulle komme tilbake i løpet av året. Det henger selvsagt sammen med at langtidsplanen nå er 14 dager gammel. Det er 14 dager inn i det første året av langtidsplanen, så vi har så vidt begynt å gjennomføre den, og det kan sånn sett være et noe tynt grunnlag for å komme tilbake og rapportere allerede i vårsesjonen. Men vi har ikke tatt endelig stilling til tidspunktet, og vi vurderer fortsatt hva som vil være det mest hensiktsmessige tidspunktet for å komme tilbake til Stortinget med en sånn melding for året i år.
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat