Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 3. jun 2025

Morten Stordalen
Morten Stordalen
Fremskrittspartiet·Vestfold

Innlegget

Jeg startet altså positivt, men gitt den argumentasjonen samferdselsministeren her kommer med, med å begynne med et eget kurs for bobil på 4 250 kg, så kan man jo undres. Det var vel i 2018 man kunne kjøre elvarebil på 4 250 kg med et klasse B-førerkort uten kurs. Betyr det at de som har kjørt elvarebiler på 4 250 kg siden 2018, nå skal ta et kurs på nytt, eller er det sånn at man definerer en bobil og en varebil forskjellig?

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat

Morten Stordalen (Fremskrittspartiet) — Replikk · 3. jun 2025 — OverStortinget