Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 12. jun 2025

Innlegget
Jeg skrøt av ministeren i stad for å ha gjort en god jobb og vist handlekraft i denne saken. Det kan jeg godt gjenta, for det er imponerende effektivt arbeid. Men litt klok av erfaring er jeg i hvert fall litt usikker på om vi blir lurt en gang til, om Arbeiderpartiet kanskje vil bytte side og om de kan skifte mening. Jeg bare lurer på, og vil gjerne ha et klart og tydelig svar på, hva som er ministerens ståsted her. Sånn jeg oppfatter det, forstår ministeren viktigheten av å få på plass en permanent bevæpning. Det som er greit å få avklart, er om det er noen grunn til å frykte at Arbeiderpartiet eller ministeren skulle snu etter valget. Det ville være fint å få det avklart.
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat