Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 12. jun 2025

Tor André Johnsen
Tor André Johnsen
Fremskrittspartiet·Hedmark

Innlegget

Vi startet allerede i 2018 arbeidet med å bygge en politistasjon fysisk på svenskegrensa sammen med svensk politi – halve bygget står i Norge, halve står i Sverige. Det har dagens regjering videreført på en god måte. Der har det vært en utfordring med at svensk politi ikke får lov til å komme inn til Norge fordi de er bevæpnet. Og svensk politi vil ikke ta av seg våpenet, det er en del av arbeidsantrekket. Føler ministeren seg trygg på at det problemet nå blir løst, og at svensk politi i sommer kan komme ved behov og jobbe sammen med norsk politi også i Norge?

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat