Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 17. jun 2025

Innlegget
En skal lytte når Fremskrittspartiet snakker om å bytte statsråder ofte, for der har partiet og også Amundsen fagkunnskap. Jeg er litt forundret over debatten i dag, først over Høyre og nå over Fremskrittspartiet, som egentlig prater mest om det som har skjedd, men vi har et nytt inntektssystem for kommunesektoren. Stortinget har vedtatt et nytt inntektssystem. Fremskrittspartiet vil ikke ta stilling til det systemet, men det er vedtatt. Det kunne være interessant å høre hva Fremskrittspartiet mener om det. Mange kommuner kommer betydelig bedre ut av det nye systemet, også mange kommuner der Fremskrittspartiet er med og styrer. Hva skjer hvis Fremskrittspartiet kommer i regjering til høsten, noe jeg virkelig ikke håper? Hva skjer med inntektssystemet da? Hva er beskjeden til Trondheim, Drammen eller Lillestrøm, som kommer bedre ut med det nye systemet? Vil Fremskrittspartiet reversere det?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat