Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 19. jun 2025

Peter Frølich
Peter Frølich
Høyre·Hordaland

Innlegget

Som representanten Almeland også var inne på, er det en veileder om regjeringens forhold til Stortinget, som veldig tydelig sier dette med plikten til å rette feil og sende rettebrev eller på annen uformell måte ta kontakt med relevant fagkomité for å rette opp i informasjonen. Det ble ikke gjort i dette tilfellet. Vi har egentlig ikke helt klart å få fram hva som var grunnen til det. Jeg forstår at det vil være vanskelig for statsråden å gå tilbake i tid og spekulere i hva som var grunnen til det, men jeg kan spørre statsråden hvilken vurdering han selv ville gjort i en lignende situasjon. Burde det vært sendt et rettebrev for den typen situasjon?

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat