Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 3. okt 2024

Innlegget
Representanten sier at vi senket kravene. Det vi er mest opptatt av, er hva folk kan når de kommer ut av utdanningene. Det sier også universitetene selv: De sier at de er klare til å gjøre det som skal til for å løfte dem til det nivået der de blir gode helsearbeidere som bidrar til og sikrer vår felles velferd. Er Høyre mer interessert i hva man skal kunne når man kommer ut fra videregående, ikke det man kan når man har kommet ut fra høyere utdanning og skal inn i helsesystemet? Er det mer ønskelig å ha tomme studieplasser enn å fylle dem med alle som ønsker å bidra, og som kan bli dyktige helsearbeidere?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat