Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 17. des 2024

Per Vidar Kjølmoen
Per Vidar Kjølmoen
Arbeiderpartiet·Møre og Romsdal

Innlegget

Norge har et fantastisk velferdssamfunn, som jeg tror alle partier på Stortinget slutter seg til. En av kronjuvelene i det velferdssamfunnet er sykelønn, prinsippet om at hvis du blir syk, skal det ikke være sånn at det koster deg noe. Representanten Asheim nevnte i sin innledning at IA-avtalen har falt fra hverandre. Det er helt korrekt, for der ønskes det kutt i sykelønnen. NHO vil kutte i sykelønnen, Venstre vil kutte i sykelønnen, og Fremskrittspartiet flørter med å kutte i sykelønnen. Men hva i all verden mener Høyre? Kan Høyre garantere at de ikke kommer til å kutte i sykelønnen om de skulle komme i regjering?

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat