Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 18. des 2024

Innlegget
Det er på sett og vis betryggende at man tar ad notam den kritikken som har kommet, og at man vil gjøre noe med det, men det er jo slik at Norge stort sett alltid viser til FN i enhver sammenheng – at det FN sier, det FN ber om, og det FN gjør, er riktig. Det er bare i denne saken at man altså ikke vil følge FNs anbefaling, som er 0,7 pst. av BNI. Det ser vi, og Fremskrittspartiet har altså en annen innstilling til det. La meg stille et annet spørsmål: Hvordan vil statsråden forsikre Stortinget om at de pengene vi bevilger til bistand, faktisk benyttes til riktige formål?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat