Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 12. mai 2026

SakInnstilling fra transport- og kommunikasjonskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Bård Hoksrud, Dagfinn Henrik Olsen, Frank Edvard Sve, May Helen Hetland Ervik, Mats Henriksen, Tor André Johnsen, Per-Willy Amundsen og Kristian August Eilertsen om å stanse innføring av overtredelsesgebyr ved avrenning fra kjøretøy (Innst. 245 S (2025–2026), jf. Dokument 8:159 S (2025–2026))
Innlegget
Jeg takker for svaret. Sist fredag var jeg og besøkte NLF, Nordland, Troms og Finnmark som skulle ha årsmøte på danskebåten. Jeg ble da vist bilder av en trailer som sto på St1-stasjonen på Fauske og tappet av sin oppsamlingstank. Man har altså utstyrt bilen med oppsamlingstank og avrenning, men man har ingen plass å gjøre av vannet; man tapper det ut på en parkeringsplass. Har ikke staten et ansvar for å følge opp og tilrettelegge for at man faktisk kan bli kvitt dette vannet eller avrenningen på en bedre måte enn bare å tappe det ut i Guds frie natur?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat