Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 12. mai 2026

SakInnstilling fra transport- og kommunikasjonskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Kristian August Eilertsen, Per-Willy Amundsen og Bård Hoksrud om å sette i gang et forprosjekt for ny innfartsveg til Tromsø (Innst. 241 S (2025–2026), jf. Dokument 8:177 S (2025–2026))
Innlegget
Både Statens vegvesen og KS1 anbefaler videre arbeid med Malangenkorridoren. For så vidt tolker jeg statsråden også dithen i hans innlegg at han er positiv til denne korridoren. Kan han bekrefte at dette er noe man vil legge alle kluter til for å sørge for at man på best mulig måte kommer til et positivt resultat når man kommer til NTP nå? Og likeledes – ser man seg ikke tjent med å kunne få ytterligere kunnskap gjennom et forprosjekt når man likevel kanskje er positiv til nettopp denne korridoren?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat