Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 12. mai 2026

SakInnstilling fra næringskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Geir Pollestad, Trygve Slagsvold Vedum, Bengt Fasteraune, Erling Sande og Ole Herman Sveian om naturskadeordningen (Innst. 258 S (2025-2026), jf. Dokument 8:134 S (2025-2026))
Innlegget
Jeg er veldig godt fornøyd med å høre at ministeren er enig i virkelighetsbeskrivelsen, at det har tatt altfor lang tid. Saksbehandlingstiden har vært altfor lang etter flommen Hans. Det har jo tatt opp til to et halvt år for dem som har ventet lengst, og det kan dreie seg om ganske mye penger. Jeg er litt nysgjerrig på om ministeren tar noe selvkritikk på at det har tatt så lang tid å få utbetalt erstatning etter Hans, og om ministeren ser om det kanskje er noe han kunne gjort annerledes eller gjort på en annen måte for å sørge for at bøndene der ute kunne fått utbetalt erstatning raskere?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat