Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
«Mange eldre på sykehjem og omsorgssentre opplever nå at felles måltider avvikles og at maten serveres alene på rommet. Ved Byrknes bu- og omsorgssenter i Gulen får ikke lenger de eldre spise middag sammen. Fagmiljøer og pårørende advarer om økt ensomhet og redusert livskvalitet som følge av dette. Hva tenker statsråden om at eldre ikke får spise måltider i fellesskap, og hvordan vil regjeringen følge opp kommuner som fjerner denne grunnleggende livskvaliteten som en del av eldreomsorgen?»
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
