Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Jeg takker statsråden for svaret. Det inneholder flere momenter som vi selvfølgelig enig i, men samtidig synes jeg at svaret blir noe tafatt når man skyver kommunene foran seg og sier at dette er kommunenes ansvar. Jeg synes jeg kjenner igjen den måten å svare på – når det gjelder spesialisthelsetjenesten, skyver man helseforetakene foran seg, i stedet for at man som statsråd, med det øverste ansvaret for alle pleie-, omsorgs- og helsetjenester i dette landet, svarer for hvorvidt dette er måten man skal behandle våre eldre innbyggere på. Fremskrittspartiet er opptatt av at våre eldre innbyggere skal bli møtt med verdighet og respekt, og at måltidene er en del av livskvaliteten deres. Med tanke på nettopp det faktum at vi skal ha en verdig eldreomsorg, som også forebygger ensomhet og legger til rette for god livskvalitet, mener statsråden at det er forsvarlig at kommunene reduserer tilbud som fremmer sosialt fellesskap i eldreomsorgen?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
