Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 19. mai 2026

Geir Inge Lien
Geir Inge Lien
Senterpartiet·Møre og Romsdal

SakInnstilling fra transport- og kommunikasjonskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Bård Hoksrud, Dagfinn Henrik Olsen, Frank Edvard Sve, May Helen Hetland Ervik, Mats Henriksen om bedre rammebetingelser for Nye Veier AS (Innst. 297 S (2025–2026), jf. Dokument 8:227 S (2025–2026))

Innlegget

Det er mykje bra å seie om Nye vegar og kva dei har bidratt til. Som førre representant var inne på her før meg, er det klart at det òg er utfordringar med styringsmodellen. Det har vore høg kostnadsvekst, og det har vore mange utfordringar for både Nye vegar, Statens vegvesen og ikkje minst for dei som jobbar innanfor bane. På bane er det ingen moms. Veg har moms. Ingen moms ville ha gjeve betre framdrift i vegsektoren. Då er mitt spørsmål til statsråden: Kvifor er det moms på veg og ikkje på bane, og vil statsråden ta grep? Ein kunne ha tilført vegane eit ganske betydeleg beløp, oppimot 20 pst., til å få bygd endå meir veg, om det hadde vore likestilt med bane.

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat