Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 19. mai 2026

Remi Sølvberg
Remi Sølvberg
Rødt·Østfold

SakInnstilling fra transport- og kommunikasjonskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Remi Sølvberg og Marie Sneve Martinussen om en god posttjeneste for framtiden (Innst. 280 S (2025–2026), jf. Dokument 8:229 S (2025–2026))

Innlegget

Regjeringen legger opp til å spare 1 mrd. kr i posttjenesten. Det kommer naturlig av at frekvensen skulle ned fra to og en halv til én gang i uka. Da lå jo pengene der, da lå muligheten der, og innsparingen var åpenlys. Da var det kanskje litt lettere å kunne tilby en dørterskeltjeneste. Hvordan ser regjeringen nå for seg at denne innsparingen skal komme? Har de ansatte i posttjenesten noe å frykte?

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat