Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 19. mai 2026

Remi Sølvberg
Remi Sølvberg
Rødt·Østfold

SakInnstilling fra transport- og kommunikasjonskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Remi Sølvberg og Marie Sneve Martinussen om en god posttjeneste for framtiden (Innst. 280 S (2025–2026), jf. Dokument 8:229 S (2025–2026))

Innlegget

Jeg hører at det er mye som blir sagt om dette, men 1 mrd. kr er en betydelig sum. Posten har vært gjennom flere endringer. De har gjort det bra, men allikevel: 1 mrd. kr er mye. Jeg hører at kommunene gjerne skulle gjort dette. Kommunene står jo fritt til å tilby en slik tjeneste selv, men med dagens kommuneøkonomi tror jeg både statsråden og jeg vet at det ikke vil være mulig. Eller mener faktisk statsråden det vil være mulig? Ser ikke statsråden at det antagelig ville kostet mye mindre å bruke dette distribusjonsnettverket som allerede er der?

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat

Remi Sølvberg (Rødt) — Replikk · 19. mai 2026 — OverStortinget