Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 19. mai 2026

Remi Sølvberg
Remi Sølvberg
Rødt·Østfold

SakInnstilling fra transport- og kommunikasjonskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Remi Sølvberg og Marie Sneve Martinussen om en god posttjeneste for framtiden (Innst. 280 S (2025–2026), jf. Dokument 8:229 S (2025–2026))

Innlegget

Det tar meg over på mitt siste spørsmål. Jeg ser at dette var mye enklere – hvis vi hadde gått ned på frekvens, hadde vi hatt pengene. Da hadde det vært lettere å tilby noe mer til tjenesten. Hvis statsråden kan reflektere litt sammen med meg: Er nettopp sektorbegrensningen – det at dette tilbudet går fra post og samferdsel og egentlig over til helse, omsorg, kommunetjenester – også noe av svakheten her? Jeg blir ofte møtt med at dette ikke ligger til Posten, at dette er noe mer, dette er noe annet. Er det sånn at vi ikke evner å se over disse siloene for å se samfunnsnytten dette hadde vært?

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat