Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Jeg tror jeg må stille spørsmålet én gang til. Vi er enige om situasjonsbeskrivelsen, at det er vanskelig, og at det er konkurranse fra tunge aktører. India, som statsministeren også nevner, har en helt annen skala på sin fornybarsatsing. Der er vel over 80 pst. av de nye investeringene som gjøres, investeringer i fornybar kraft. En veldig liten andel av investeringene er i fossil energi. Så mange andre land gjør veldig mye mer og har en bredere virkemiddelbruk. Mitt spørsmål handlet ikke om hvilke problemer man møter, og hvilken konkurranse det er, men rett og slett: Hva vil regjeringen gjøre selv for å styrke virkemiddelapparatet og for å styrke satsingen på grønne næringer?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
