Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Takk for svar. Det er slik at 95 pst. har disse planene, så det er jo et gap der opp til 100 pst. Mitt inntrykk er som statsrådens, at det er noe ulik kvalitet på arbeidet mellom de ulike institusjonene, og at mange planer enten er ufullstendige eller ikke godt nok oppdatert og kanskje ikke koordinert på et enda høyere plan enn lokalt beredskapsnivå. Slik jeg ser det, er det også noe uklart hvilke krav som faktisk stilles. Man har utarbeidet veiledere fra både Riksantikvaren og NIKU, Norsk institutt for kulturminneforskning, på hvordan dette beredskapsarbeidet skal være. Det er også mitt inntrykk at man ikke har en oppdatert risiko- og sårbarhetsanalyse for å redde gjenstander og god nok evakuering. Deler statsråden den virkelighetsbeskrivelsen?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
