Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
«Fremskrittspartiet støtter økt bruk av graderte sykemeldinger og har etterlyst det lenge. Men grepet regjeringen tar, vil for mange leger innebære mer byråkrati med lite eller intet resultat på sykefraværet. Langtidssykefraværet er dyrt og sammensatt, og lange behandlingskøer er en av grunnene til at mange er lenge borte fra jobb. Vil statsråden nå ta grep og ta i bruk flere profesjoner og privat behandlingskapasitet for å få ned ventetidene på behandling, og dermed få ned sykefraværet?»
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
