Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Det var et spørsmål med mange sider, og det var det også i svaret, men vi har mange dager og netter å løse dette på, og mange måter å få ned forskjellene i samfunnet på. Vi så nettopp at Trump dro til Beijing med tre B-er – Boeing, biff og bønner. Jeg kan si nå at SV går inn i forhandlingene med våre tre B-er: bemanning, buss og bolig. Statsministeren vet veldig godt hvorfor. Det er fordi vi vil ta vare på det landet vi er så glade i, for å få ned forskjellene og trygge hverdagen til folk. Det vet jeg også er visjoner statsministeren deler. Arbeiderpartiet legger vekt på små forskjeller i planen for Norge, som nå er styringsgrunnlaget for regjeringen. Derfor spør jeg: Tror statsministeren de økonomiske forskjellene i landet vårt vil øke eller minske i denne stortingsperioden?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
