Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Det er bra at statsråden er så tydelig på at pårørende gjør en uvurderlig jobb vi skal sette pris på og være glade for. Han nevner sammenheng og samhandling. Det er det en ofte ser at mangler på dette området. En har en del tiltak som kan være bra, men en er ikke sikker på at de fungerer alle steder. Disse pårørendeavtalene har jeg hørt både bra og dårlige ting om, selvfølgelig, men det er klart at sånne ting må sette seg og komme på plass. Det er viktig at en har en avtale mellom pårørende og de som skal gi tjenestene. Spørsmålet gjelder konkret pårørendeavtaler: Hvor langt har en kommet i utrullingen, og hva er planen videre? Hvor mange er det som har det per nå?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
