Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegg · 21. mai 2026

SakInnstilling fra energi- og miljøkomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Tor Mikkel Wara, Morten Stordalen, Kristoffer Sivertsen, Erlend Wiborg, Bjørn Larsen og Rikard Spets om å tilrettelegge for kjernekraft i Norge (Innst. 278 S (2025–2026), jf. Dokument 8:191 S (2025–2026))
Innlegget
Noreg treng meir kraft. Skal me lykkast med å skapa nye arbeidsplassar, kutta utslepp og utvikla industrien vidare, må vi ha ein energipolitikk som er seriøs, langsiktig og ansvarleg. Det er difor Arbeidarpartiet meiner at debatten om kjernekraft må handla om fakta, faglegheit og føreseielegheit, ikkje berre politiske overskrifter og raske poeng. Det er ein ting som bekymrar oss med Framstegspartiets linje i energipolitikken. Dei skiftar standpunkt kvar gong det blir krevjande. FrP var imot vind på land då konflikten kom. Så snudde dei og blei imot. FrP var for havvind, men når prosjekta blei krevjande og investeringane og det politiske ansvaret låg der, så snudde dei igjen. I dag er dei imot dei to største havvindprosjekta i Noreg. No seier FrP at dei er for kjernekraft, men spørsmålet er: Kor truverdig er eigentleg det? Det er lett å vera for noko så lenge det ikkje er ein realitet. Det er mykje vanskelegare å stå i det når verkelegheita kjem, når dei første konsesjonssøknadene skal behandlast, når kommunar blir berørte, når naturinngrep skal diskuterast, når nettilkoplinga skal byggjast, når dei vanskelege avvegingane skal takast. Då fryktar eg at FrP kjem til å gjera det dei har gjort før – å trekkja seg unna når ansvaret blir krevjande. Arbeidarpartiet meiner at kjernekraft ikkje er eit område for symbolpolitikk. Viss kjernekraft skal vera ein del av Noregs energiframtid, må det behandlast med grundigheit. Det fortener det. Nyleg leverte nokre av Noregs fremste fagmiljø Kjernekraftutvalets rapport – over 500 sider med anbefalingar om korleis rammeverk for kjernekraft kan organiserast i Noreg. Dei har vurdert sikkerheit, regulering, konsesjonar, beredskap og korleis vi kan sikra demokratisk kontroll og trygg drift dersom Noreg i dag vel å satsa på kjernekraft. Men FrP avfeiar det og opptrer som at dei veit betre enn Noregs fremste fagfolk på området. Det er ikkje ansvarleg energipolitikk. Eg har òg eit spørsmål til FrP: Kva er det FrP skal bruka all denne krafta til? FrP er imot elektrifisering, dei er imot omstilling. Er det sånn, som representanten før meg sa, at det skal gå til datasenter, eller skal det rett og slett gå til eksport? For oss i Arbeidarpartiet handlar energipolitikk om meir enn å vinna debattar. Det handlar om å byggja landet vidare. (Innlegg er under arbeid)
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat