Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Dette er et kjempeviktig tema, og jeg er glad for at statsråden ser ut til å ta det alvorlig og vil følge opp hva komiteen har kommet fram til, selv om jeg kanskje ikke er helt enig i at man må utrede og gjøre enda mer. Og jeg spør meg om det dessverre også i denne saken er slik som på så mange andre områder innen helse i dag, at det er postnummeret som avgjør hvilken hjelp man får. I Bergen og Stavanger kan mennesker i psykisk krise bli møtt av helsepersonell, men i hovedstaden, hvor det bor enda flere mennesker, risikerer man fortsatt å bli hentet av politi med blålys. Hvorfor skal verdighet og riktig helsehjelp være avhengig av hvor man bor i landet?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
