Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Graden av hvor vellykket det tilbudet vi har i dag, er, varierer ut fra hvem du spør. Prater du med folk i helsevesenet i Oslo-regionen i dag, i Oslo og Akershus, vil de si at tilbudet til denne pasientgruppen definitivt ikke er vellykket, spesifikt i en akuttfase. Prater du med politifolk som jobber ute i operativ tjeneste, vil du få akkurat det samme svaret, og det har politiet også berørt. Så sa statsråden i sitt innlegg at han nå skal sørge for å følge opp det vedtaket som flertallet i komiteen går inn for. Det er bra, men mitt spørsmål blir da: Hvordan vil statsråden, helt konkret, følge opp dette mot helseforetakene i den ressurskrisen helseforetakene faktisk står i?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
