Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Senterpartiet er også enig i at vi skal ha tilstedeværelse av norsk politi i hele landet, men la meg ta et eksempel. I Indre Sogn gikk man fra 13 politifolk til 5 etter nærpolitireformen. I Årdal er det i praksis allerede ingen faste politifolk som jobber lenger. Det er ikke tilstedeværelse i hele landet. Regjeringens politikk legger nå opp til at politiet, på Arbeiderpartiets vakt, forlater store deler av landet i områder der det er store avstander. Mener statsråden at dette er akseptabelt, og hva er statsrådens budskap til de lokalsamfunn som nå får svekket trygghet og beredskap uten politi til stede?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
