Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Siden statsråden nevner NTNU: Man avvikler altså nå det siste man har. Det var den institusjonen med nest flest søkere til kirkemusikkutdanning i Norge. Det var få som ble tatt opp, men det kjennetegner jo alle de vel fem institusjonene som på et eller annet vis utdanner kirkemusikere, kantorer og organister, at det er veldig få som går igjennom. Jeg tror det bare er fem som nå har søkt på bachelorutdanning til sammen – så det er veldig få. Er det ikke da et poeng, tross alt – selv om det er få søkere og studieplassene blir dyre, f.eks. på NTNU – at man likevel opprettholder det studietilbudet, slik at man i hvert fall klarer å fange opp de forholdsvis få som ønsker å gå på det studiet? Det er spørsmål én. I tillegg lurer jeg på om statsråden har noen ytterligere planer for å bidra til at det blir nok søkere og et godt tilbud i sum, nasjonalt, innenfor dette viktige området.
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
