Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Jeg håper at Rødt og Arbeiderpartiet sammen kan følge opp bemanning på barnevernsinstitusjoner framover. Det ser jeg fram til. Tilbake til det statsråden nevnte: Fra 1. januar i år fikk altså institusjonene nye hjemler for innsyn i elektronisk kommunikasjon og adgang til bruk av fysisk makt overfor barn, for å avverge skade. De foreslåtte endringene gir nå ytterligere adgang for inngrep overfor barn på institusjon. Anser statsråden at en slik stykkevis og delt innføring med svært inngripende tiltak i barnevernet trenger en helhetlig gjennomgang før eventuelle nye innføringer blir vurdert? Hvis ja, hvorfor sørger ikke regjeringen for at det har blitt gjennomført – at vi viser fram hva vi har tenkt å gjøre, i forkant av dette?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
