Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 27. mai 2026

Terje Aasland
Terje Aasland
Arbeiderpartiet·Telemark

SakMøte onsdag den 27. mai 2026 kl. 10

Innlegget

Aller først er jeg glad for at representanten hjelper sine medborgere i å orientere seg om norgespris eller ikke – og jeg håper det er opp til den enkelte å velge om en vil det eller ikke – det til tross for at representantens eget parti stemte imot norgespris. Jeg mener det er en fin ordning, den fungerer etter hensikten, den er tilgjengelig for alle, og sånn sett er den veldig godt opplyst, både gjennom informasjonen som er kommet ut, og gjennom den opplysningen som mediene også har drevet med knyttet til ordningen norgespris. Jeg mener at den er godt opplyst, det er mulig å ta valg, og så vil det selvfølgelig være noen som i møte med det digitale har utfordringer. Det gjelder ikke bare norgesprisen, det gjelder veldig mye i samfunnet vårt – det meste, egentlig. Da trenger man bistand og hjelp for det, og da er det viktig for den enkelte å søke den hjelpen hvis en lurer på det.

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat

Terje Aasland (Arbeiderpartiet) — Replikk · 27. mai 2026 — OverStortinget