Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 28. mai 2026

SakInnstilling fra finanskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Marian Hussein og Ingrid Fiskaa om at arbeidsfolk skal ha god pensjon (Innst. 263 S (2025–2026), jf. Dokument 8:206 S (2025–2026))
Innlegget
I Arbeiderpartiets plattform, Regjeringens plan for Norge, står det: «Pensjonssystemet skal gi en verdig pensjon og stimulere til å holde folk i jobb.» Samtidig vet vi, som også statsråden er klar over, at veldig mange frisører, veldig mange damer som jobber i butikk, folk som har slitsomme yrker, de tjener lite, men de tjener også mindre opp til sin pensjon. Synes statsråden at dette gir grunnlaget for at folk får en verdig pensjon, eller at dette stimulerer til å holde folk i arbeid?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat