Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Innlegg · 3. jun 2026

Kjersti Toppe
Kjersti Toppe
Senterpartiet·Hordaland

SakInnstilling fra helse- og omsorgskomiteen om Endringer i apotekloven, legemiddelloven og lov om medisinsk utstyr (gjennomføring av forordning (EU) 2022/123, (EU) 2022/2370 og (EU) 2022/2371 om styrket samarbeid ved alvorlige grensekryssende helsetrusler i Europa og forordning (EU) 2024/1860) (Innst. 347 L (2025–2026), jf. Prop. 77 LS (2025–2026))

Innlegget

Kjersti Toppe (Sp) [14:06:56] (leiar i komiteen og ordførar for sakene): Regjeringa føreslår endringar i apoteklova, legemiddellova og lov om medisinsk utstyr for å kunne gjennomføra forordning i EU om styrkt mandat for dei europeiske legemiddelbyråa og om endringar av hovudforordninga om medisinsk utstyr i norsk rett. Endringane skal sikra at myndigheitene skal få betre og meir direkte tilgang til informasjon om forsyningssituasjonen for legemiddel og medisinsk utstyr ved folkehelsekriser og større hendingar. For legemiddel inneber det at grossistar, distributørar, apotek og innehavarar av marknadsføringstillatingar kan påleggjast å rapportera opplysningar om legemiddel. Det same vil gjelda for medisinsk utstyr. Eg viser elles til proposisjonen og merknadene frå komiteen. Det er ikkje ein samla komité som står bak alle tilrådingane, men forslaget om forlenging av overgangsordningar vert fremja av ein samla komité. Eg vil no gjera greie for Senterpartiet sitt standpunkt i saka. I ein usikker verdssituasjon og ut frå erfaringar etter koronapandemien ser vi behov for styrkt helsesamarbeid, men òg for styrkt nasjonal helseberedskap. Vi meiner det er viktig at norske myndigheiter vert gjorde ansvarlege for tiltak som vert innført, og for handtering ved ei krise. Samarbeid med EU er viktig, men skal ikkje kunna gå ut over norsk sjølvstyre og den tilliten befolkninga har til våre eigne helsetenester. Forslaget frå regjeringa medfører suverenitetsavståing. Det er etter vårt syn ikkje akseptabelt å overføra denne avgjerdsmyndigheita med direkte verknad for Noreg til EU. Forslaget legg opp til at det er EU Noreg einsidig skal samarbeida med i mangelsituasjonar og helsekrise. Sjølv om den enkelte myndigheitsoverføringa isolert sett kan oppfattast som veldig lite inngripande, kan summen av dette og andre verta meir omfattande. På bakgrunn av det støttar ikkje Senterpartiet at ein skal gi fullmakter. Auka internasjonalt samarbeid er viktig når det gjeld helseberedskap, men det erstattar ikkje behovet for auka norsk legemiddelproduksjon og auka nasjonal produksjon av norsk medisinsk utstyr for å auka beredskapen i samfunnet. Vi sluttar oss likevel til forslaget om å utvida overgangsordninga. Senterpartiet var imot innlemming av denne forordninga då Stortinget gjorde det vedtaket i si tid, nettopp på grunn av stor usikkerheit knytt til konsekvensane. No vil ein utvida for andre gong, og årsaka er risiko for mangel på medisinsk utstyr i EØS-området.

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat