Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å tegne meg på nytt, men etter innlegget fra representanten Gruer har jeg lyst til å ta opp det som blir sagt om at dette er et lovforslag som departementet måtte lage over bordet. Det som skjedde, er jo at justiskomiteen var nødt til å presisere overfor departementet hva som egentlig var bestillingen i anmodningsvedtaket fra februar 2025. Det er sånn det blir når regjeringen ikke leverer på det Stortinget har anmodet. Da må Stortinget gjøre de nødvendige justeringer her. Man kan være enig om at det ikke er ideelt, men det er nå engang det man da må gjøre. Eller mener Arbeiderpartiet at regjeringen skal ha en mulighet til å styre Stortinget gjennom hvordan de tolker anmodningsvedtak, og hva de da leverer deretter?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
