Innlegget
M ari Holm Lønseth (H) [15:20:44]: Først til det at statsråden vel sier at det ikke er forsvarlig å gjøre de endringene i lovteksten som vi fremmer her i dag: Det er verdt å nevne at det er Justisdepartementet som har skrevet lovteksten, og det er Stortinget sin jobb å vedta lover. Men for det andre forstår jeg også statsråden slik at hun deler intensjonen om at rekruttering og forsøk på rekruttering i større grad skal være omfattet av straffebudet enn det regjeringen har foreslått her i dag. Da er det store spørsmålet: Hvorfor har ikke statsråden utredet dette forslaget, som også Stortinget ba om, og sendt det på høring?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
