Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 10. jun 2026

Bent-Joacim Bentzen
Bent-Joacim Bentzen
Senterpartiet·Nordland

SakInnstilling fra næringskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Geir Pollestad, Erling Sande og Bent-Joacim Bentzen om videreføring av Innovasjon Norges desentraliserte struktur (Innst. 424 S (2025–2026), jf. Dokument 8:267 S (2025–2026))

Innlegget

Senterpartiet har forståelse for og er enig i behovet for effektiviseringer i Innovasjon Norge, så jeg kjøper ikke premisset til statsråden, som hun framholder i sitt innlegg. For det er klart at det er behov for å se på Innovasjon Norge i stort. Men i den forbindelse tillater jeg meg å spørre statsråden: Hvor mye skal det nedbemannes på hovedkontoret i Oslo? Hvor mye skal det nedbemannes på utenlandskontorene til Innovasjon Norge? Og ikke minst Innovasjon Norges konsulentbruk?

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat