Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 10. jun 2026

Bent-Joacim Bentzen
Bent-Joacim Bentzen
Senterpartiet·Nordland

SakInnstilling fra næringskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Geir Pollestad, Erling Sande og Bent-Joacim Bentzen om videreføring av Innovasjon Norges desentraliserte struktur (Innst. 424 S (2025–2026), jf. Dokument 8:267 S (2025–2026))

Innlegget

Som sagt er også Senterpartiet enig i at potensialet for effektivisering i Innovasjon Norge. Det handler ikke om dét. Det handler om hvordan man skal effektivisere Innovasjon Norge. Der er vi åpenbart litt uenige, i og med at vi mener vi bør skjerme de regionale kompetansemiljøene rundt omkring i landet, som er til stede der verdiene skapes i landet vårt. Jeg registrerer at statsråden ikke svarte på mitt foregående spørsmål angående konsulentbruk, så la meg omformulere det. Ser statsråden med potensialet for å ytterligere innstramme og spare penger på konsulentbruk i Innovasjon Norge?

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat