Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 10. jun 2026

SakInnstilling fra næringskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Geir Pollestad, Erling Sande og Bent-Joacim Bentzen om videreføring av Innovasjon Norges desentraliserte struktur (Innst. 424 S (2025–2026), jf. Dokument 8:267 S (2025–2026))
Innlegget
Styremøtet i Innovasjon Norge er 17. juni. Da får vi vel svar på mange av de spørsmålene som mange lokalsamfunn og regioner har rundt omkring i hele landet, i og med at vi ikke får flertall i denne saken. Men statsråden viser til styringsdialogen og eierstyring av Innovasjon Norge, som staten eier, og hvor statsråden har møter, så jeg tillater meg å spørre: Hvor aktiv er staten i styringsdialogen med Innovasjon Norge?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat