Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 10. jun 2026

SakInnstilling fra kommunal- og forvaltningskomiteen om Representantforslag fra stortingsrepresentantene Bjørn Larsen, Erlend Wiborg, Helge André Njåstad, Rune Midtun, Bård Hoksrud og Dagfinn Henrik Olsen om ivaretakelse av 2G-nettet (Innst. 402 S (2025–2026), jf. Dokument 8:231 S (2025–2026))
Innlegget
Vi i Senterpartiet stemmer ikke mot at man skal innlemme dette i 2027, men vi stemmer for noen forslag som gjør at vi fortsatt er av den oppfatningen at man må tenke mer, redegjøre mer og komme fram til gode løsninger for den overgangsfasen. Nå har jeg hørt en del av det som både har vært i innlegget og i replikkordskiftet her. Jeg er litt overrasket over at store organisasjoner som Trygg Trafikk, bilbransjen og de som driver med skadeerstatning, fortsatt er så tydelig bekymret for at dette går for fort. Samtidig forvisser du om og argumenterer for at de tar feil, eller kanskje ikke har helt rett. Da er jeg litt opptatt av om du er bekymret for at så store organisasjoner er så opptatt av at dette går for fort?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat