Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Jeg vil meddele at Arbeiderpartiet skal gå inn i komiteens tilråding, og jeg har behov for å forklare hvorfor. Det er fordi vi mener at tilrådingen ligner veldig mye på den politikken som regjeringen praktiserer i dag. Vi har en forutsigbar ordning for salg av overskuddsstrøm fra husholdninger, og det er viktig også å minne om at det er Stortinget som gjennom den årlige budsjettbehandlingen bestemmer forutsigbarheten for denne ordningen. Derfor anbefaler jeg at vi går inn i forslaget til tilråding.
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
