Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Statsråden viser i sitt svarbrev – og også her i replikkordskiftet i dag – til at kommunene allerede har fått midler til å kompensere fosterforeldre for manglende tjenestepensjon. Samtidig viser høringsinnspillene at over 70 pst. fortsatt ikke får dette kompensert. Så jeg lurer rett og slett på hvordan statsråden vil sikre at fosterforeldre faktisk får de rettighetene Stortinget har forutsatt, og at kommunene praktiserer dette likt.
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
