Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Det er jo slik at barnevernet nok i veldig mange kommuner er litt de hemmelige tjenestene. Det er mange lokalpolitikere som synes det er litt vanskelig å få godt nok innsyn i hvordan barnevernet opererer, eller hvordan det fungerer. Så er det en tilstandsrapport i de fleste kommunestyrer en gang i året knyttet til barnevernet. Hvordan vil statsråden sikre at man i de lokale barnevernene og i kommunene klarer å følge opp arbeidet med oppfølgingsteam og mentorordninger og følge opp at det er rammer og vilkår og ordninger rundt de ansatte som sikrer at de som jobber med dette – de som er helt avgjørende viktig i hele barnevernsomsorgen vår, de som er nærmest, de som tar beslutninger om et barn skal tas ut av hjemmet eller ikke, og de som har kontakt med fosterfamiliene – orker å stå i denne jobben?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
