Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Når vi tenker på primærnæringer som jordbruk og skogbruk, har de levd i pakt med naturen og brukt naturen på en måte som gjør at vi kan overta den i neste generasjon i en bedre skikk enn vi mottok det. Vi har troen på at jordbruket er interessert i å ta vare på bl.a. myr og andre områder, men samtidig kunne utvikle sitt gårdsbruk på en fornuftig måte. Jeg tror vi i stor grad skal si det slik at de næringer som drives i pakt med naturen og av naturen, kanskje også er de beste til å ta vare på natur. Vi har tro på norsk landbruk og norsk skogbruk.
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
