Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Innlegget
Jeg takker for et godt oppfølgende innlegg og for spørsmål. Her er representanten inne på planprosessene og hvem som har ansvar. Det er slik at det er henholdsvis kommunal og fylkeskommunal planmyndighet, det følger av plan- og bygningsloven. Å bruke statlig plan vil derfor ikke være i tråd med ansvarsfordelingen i nettopp plan- og bygningsloven. Så vi må jobbe videre med samarbeid i denne saken. Til representantens andre spørsmål, om hva som blir konsekvensene, var jeg innom noe av det i innlegget. Det er klart at dette er en terminal i et viktig område for skogbruket vårt i Norge. Det er snakk om store volumer, som jeg også refererte til i innlegget, opp mot 850 000 m³. Det er klart at dette er logistikk som har stor betydning for en betydelig andel av skognæringen vår i Norge. Det er det ikke tvil om, og det er derfor Landbruks- og matdepartementet er engasjert i temaet.
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat
