Videoopptak
Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.
Lås opp opptak →Replikk · 18. jun 2026

SakInnstilling fra kommunal- og forvaltningskomiteen om Endringar i statsbudsjettet 2026 under Finansdepartementet og Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (lønsregulering for arbeidstakarar i det statlege tariffområdet 2026 m.m.) (Innst. 461 S (2025–2026), jf. Prop. 100 S (2025–2026))
Innlegget
Vi er jo heldige som får lov til å stå her i god temperatur, mens det er over 20 grader ute, og diskutere hva som er arbeidernes beste. Jeg forstår at både statsråden og jeg er kjempeglade for at vi innimellom kan ha litt temperatur for å oppnå det beste for arbeiderne. Statsråden har flere ganger understreket betydningen av den norske modellen. Mener statsråden at det er opp til partene selv å avgjøre framtidig avtalestruktur i staten, eller deler statsråden syn med dem som nå nærmest feirer at staten igjen har fått likelydende tariffavtaler?
Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat