Videoopptak

Videoopptakene fra Stortinget er reservert abonnenter. Start 2 dager gratis og se dette innlegget umiddelbart.

Lås opp opptak →

Replikk · 17. des 2025

Kamzy Gunaratnam
Kamzy Gunaratnam
Arbeiderpartiet·Oslo

SakInnstilling fra transport- og kommunikasjonskomiteen om Utbygging og finansiering av Bypakke Grenland fase 2 i Telemark (Innst. 57 S (2025–2026), jf. Prop. 153 S (2024–2025))

Innlegget

Tusen takk for spørsmålet. Jeg kom jo først til Hammerfest da jeg kom til Norge, så Nord-Norge står veldig, veldig sterkt i mitt hjerte. Først til Nordlandsbanen: Der vet jeg det foregår KVU-er, som jeg vet regjeringen kommer tilbake til. Jeg kan love representanten at dette er noe regjeringen allerede legger inn en innsats for, og som vi sammen skal følge opp i samferdselskomiteen. Når det gjelder Ofotbanen, ligger den i NTP, og hvordan vi skal gå videre med den, får vi følge opp i komiteen budsjettår for budsjettår.

Kilde: data.stortinget.no · offentlig referat